Stičišče aktualnih informacij o življenju in delovanju pripadnikov slovenskih manjšin v Italiji, Avstriji, na Madžarskem in na Hrvaškem.

10. november 2017 ob 14:53 Italija

Ura slovenščine kot ura aerobike

Knjiga Martine Šolc Z učno igro do slovenščine govori o primeru dobre prakse jezikovnega tečaja v vrtcu.
false
Foto: Primorski dnevnik

V usvajanje znanja slovenskega jezika v vrtcu pri otrocih, ki ga ne obvladajo, ter sočasno v skrb, da ne bodo prikrajšani tisti, ki slovenščino že znajo, je treba vložiti veliko organizacijske sistematičnosti in seveda veliko dela, dejansko je kot ura aerobike, saj je soudeleženo celo telo, vendar, če smo vztrajni, se da to izpeljati in bomo vsi lepo govorili slovensko. To je lahko sporočilo knjige Z učno igro do slovenščine, ki je izšla pri Slovenski prosveti v Trstu v okviru projekta Od lutke do ekrana ter pri realizaciji katere so sodelovali Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, Večstopenjska šola Sv. Jakob in Sklad Libero in Zora Polojaz.

Knjiga je dejansko diplomska naloga Martine Šolc, vzgojiteljice v slovenskih vrtcih v Italiji, ki je pod mentorstvom prof. Majde Kaučič Baša diplomirala na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem. Kaučičeva je tudi avtorica spremne besede k publikaciji, ki so jo 9. novembra predstavili v prostorih Večstopenjske šole Sv. Jakob v Trstu. Martina Šolc je v svojem delu predstavila primer dobre prakse v vrtcu s slovenskim učnim jezikom v Italiji, točneje jezikovni tečaj, ki ga je bila leta 2015 sama vodila v vrtcu Barčica v Romjanu, ki ga obiskujejo pretežno otroci iz družin, kjer se slovensko ne govori. »Martina uči slovenščino tako, da tudi z otroki brez znanja slovenščine ne uporablja italijanščine,« je na predstavitvi dejala Majda Kaučič Baša: Šolčeva je namreč za razvijanje svoje metode poučevanja uporabila tudi izkušnjo zgodnjega poučevanja angleščine v Novi Gorici ter se odločila za sistem jezikovne kopeli. Ob poudarku, da je treba začeti razmišljati drugače in jezikovne dejavnosti zelo dobro programirati, je tako sama poiskala temo, govorne vzorce in besedišče, pri čemer je upoštevala, da ima pred seboj različne vrste otrok. Vedno je skrbela za motivacijo otrok, uporabila je različne pripomočke (npr. mikrofon, daljnogled, plišaste »prijatelje«, plastenke, izštevanke, rime ...), s pomočjo katerih so otroci pozabili na svoje »non so«. V to je bilo treba vložiti veliko truda ter poskrbeti za pozitivno vzdušje, kjer se otroke pohvali in spodbuja, saj je učenje jezika nekaj čustvenega, je prepričana Martina Šolc.

Publikacije nameravajo razdelili po ravnateljstvih slovenskih šol v Italiji, tako da bodo pozorni, da bo vsak vrtec prejel vsaj en izvod.

Več v tiskani izdaji Primorskega dnevnika

Zadnje objave Slovencev v Italiji